Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Lite groggy

Av Marie - 11 november 2010 15:06

Nu är killarna kastrerade. Själva ingreppet gick bra och båda killarna piggnade till efteråt. När jag gjort iordning varsitt litet fack åt dem i bokhylleburen och bäddat med handduk och varsitt hus så pimpade jag med vattenflaska, höviska, morotsbit och lite Oxbowpellets. Arvid högg genast tag i hötussen och började äta medans Kola omedelbums började tugga pellets. Det kändes bra. Varsin flaska med varmt vatten har de att gosa med också.


Nu är det till att hålla utkik efter kiss och pluttar. Arvid har redan åstadkommit en plutt, fast jag ser gärna några fler innan jag anser att magen är igång som den ska. Jag tjuvstartade med att mata dem med lite Critical Care i går kväll för att vänja dem vid den nya smaken, och båda tuggade glatt i sig. Med Kola så behöver jag bara sträcka fram matningssprutan, men Arvid behöver lite mer hjälp.


Andra och tredje dagen brukar tydligen vara de som är mest eländiga, så tänk gärna lite extra på oss är ni snälla.


Arvid ligger inne i sitt hus och Kola tuggar på lite hö


Hera skall enligt utsago vara en bestämd dam, men här hemma i buren är det Linnea som styr. Hon ger blanka sjutton i att hon inte är lika tung!


Det känns skönt att tjejuppgörelsen är mycket lindrigare är de jag fått bevittna mellan killar här hemma. Det består mest av att Linnea vaktar Heras hus och bara låter henne gå ut när det passar Linnea. Ibland blir hon lite väl närgången tycker Hera och talar då ljudligt om detta med att tjuta på det allra ynkligaste lilla sätt.


Fast om det händer något läskigt så stoppar inte Linnea för att klämma in sig i huset bakom en förvånad Hera med en uppsyn som verkar säga: "Fram med dig! Det är dig de får äta upp först!" ;-)  





 
 
Humlan

Humlan

11 november 2010 15:46

Skönt att höra att ingreppen gick bra! Nu håller vi tummarna att matlusten och allt ska komma i gång. Och hejja Linnea - attityden sitter ju inte i storleken ;)

http://www.humlansmarsvin.se

 
Emma

Emma

11 november 2010 15:52

Gud vad skönt att läsa att allt gick bra, och jag som har inställningen att alla marsvin bara försvinner när man kastrerar dom. Du gav mig just ett levande bevis på det :-) Kanske kan du berätta lite om själva kastreringen (så mycket som du vet givetvis) och sen lite om vad veterinären sa om vad du ska göra härnäst och vart du kastrerade dom!
Dina nya honor är förövrigt helt underbart söta!

http://emmsanns.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Astrid

11 november 2010 16:26

Här håller vi alla tummar och tassar för att allt ska gå bra med killarna och att allting nu äntligen ska ordna upp sig för er. Tjejerna är för övrigt jättesöta och det är Arvid också. Kola är säkert glad över att få så många kompisar på en gång. Lycka till med dem alla.

/Astrid och marsvinsherrarna Dante och Chicko.

 
Eleni

Eleni

11 november 2010 17:28

Härligt att allt verkar gått bra :D Nu väntar ju himmelriket på jorden dessa söta herrar :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingrid

Ingrid

11 november 2010 19:23

Oj, så mycket som händer och sker hos er! Så spännande med detta helt nya koncept! =D

Skönt att kastreringarna gick bra! Vi tänker på killarna nu närmaste dagarna! Nolte och Björne känner med dem i broderlig kamratskap! =)

http://www.blandmolnen.se

 
Marie

Marie

12 november 2010 07:31

Tack allihopa för att ni stöttar oss så! :-) Det är skönt med vänner! :-D

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards