Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Lägesuppdatering

Av Marie - 11 november 2010 20:42

Ja, de känner sig nog inte så fräcka just nu, killarna.


Arvid leder pluttligan stort, men Kola har kommit igång lite han också. Arvid känns just nu lite mindre påverkad än Kola som inte direkt var sugen på något att äta en lång stund, men lite persiljekvistar gick ner och nu har han även ätit en remsa röd paprika. (Jag hittade den förbaskade paprikaremsan under Kola när jag bytte handduk för kvällen, men jag har sett honom knapra på sin morotsbit. Alltid något...) Det känns bra. Arvid har slukat hela sin morotsbit. Vi har sett båda killarna äta hö och Kola har druckit lite vatten.


Kola har kissat också. Arvid vet jag inte ännu, men jag väntar med att kolla det tills jag skall byta handduk för natten.


Det är lite nervöst. De skall ju ha lugn och ro och inte röra sig för mycket, men ändå skall man hålla koll på att alla funktioner är igång. Varmvattenflaskan byter jag ganska ofta och kökselementet står på högsta värme. De har det nog så bra som de kan ha det just nu, hoppas jag. Jag hoppas även att den här första veckan går i warpfart vilket jag starkt betvivlar... :-/


Fortsätt heja på oss är ni snälla...

 
 
Ingen bild

Flemming

11 november 2010 21:37

Nu är jag förvirrad!

Skulle ni inte lämna tillbaka Arvid ?

Håller som vanligt tummarna !

 
Marie

Marie

11 november 2010 21:55

Jo, Arvid skall omplaceras. Jag tänkte bara att han skulle få bästa möjliga chans i livet. En människa som betalar de pengarna det kostar att adoptera en kastrat på Eragons anser inte att ett marsvin är "slit och släng"...

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marsvinsliv

11 november 2010 22:02

Vi hejar för fullt för pojkarnas återhämtning, Garp hälsar att det är värt det för alla snygga fruar man får=)

 
Ingen bild

Flemming

11 november 2010 22:16

Marie med det goda hjärtat!

Det är väl inte lönt att jag tjatar om att du bör behålla Arvid?

 
Marie

Marie

11 november 2010 22:26

Nej, det är inte något alternativ, tyvärr. Den enda plats jag har för marsvinsbur är den i köket och det går bara en kastrat per bur är jag rädd. Kola har första tjing på den platsen! Jag är dock övertygad att Arvid kommer få ett bra liv med en eller fler tjejer i ett harem någonstans.

Enligt burstorlekstabellerna får jag lov att ha fem marsvin i min bur, men då dessa enligt mig är väldigt snålt tilltagna så är tre marsvin absolut max tycker jag.

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rose-Marie

11 november 2010 22:43

Skönt att allt är så långt och att magarna börjar komma igång. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Själv är jag marsvinsvakt över helgen
till två små killar.

 
Marie

Marie

12 november 2010 07:27

Vad mysigt Rosen! :-)

Du kanske blir så biten att du skaffar dig egna igen... ;-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

12 november 2010 07:29

Marsvinsliv: Du får hälsa Garp och tacka för peppen. !

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards