Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Arvid och annat

Av Marie - 22 november 2010 18:37

Idag har Arvid flyttat till Eragons. Han har läkt fint, äter bra, har snygga pluttar och är hälsosamt intresserad av tjejerna, men gå upp i vikt vill han inte. Den snarare minskar. Det är tydligen väldigt vanligt att marsvin minskar i vikt efter en kastrering (vilket troligtvis beror på hormonomställningen), men trots att jag vet om det så blev jag så orolig för att jag inte kunde få vikten att vända. Han var ju faktiskt väldigt slank redan från början. Detta i samband med att Kola fått missfärgad urin gjorde att jag behövde lite avlastning "oromässigt".


Att Kola fått en "urinvägsgrej" skulle mycket väl kunna vara orsaken till att han inte piggat på sig riktigt lika mycket som jag önskat, så Kola har nu ätit Bactrim i tre dagar. Igår så kunde jag se att han kissade mycket mer sällan (det har varit väldigt mycket skvättande) och idag var det nästan ingen missfärgning kvar alls! :-)


Jag inbillar mig att han känns lite mer aktiv också.


Jag har ju inte haft Arvid hos mig så länge, men det kändes allt att lämna honom ifrån mig. När jag fyllde i formuläret för att få honom bortadopterad så kom jag till punkten egenskaper. "Gillar tjejer!" utbrister Irene, och det är ju sant så det skrev jag. När jag började tänka efter så var det ett ord som dök upp i huvudet på mig: Rar...


Han är väldigt rar, Arvid. Mjuk och vän i sin framtoning, älskar att sitta i knät och bli kelad i pälsen. Då knäpper han förnöjt med tänderna.


Han accepterar all hantering utan andra protester än lite snackande. Han är pigg och nyfiken om än lite försiktig och kommer bli en underbar familjemedlem när han lärt sig att lita på sin nya familj!


Min absolut högsta önskan för Arvid är att han får komma till ett ställe med bokhyllebur tillsammans med minst två fruar. Med tanke på hans tjejintresse så blir det kanske bäst så! ;-)


Här kommer en bildbomb på den lilla älsklingen...


Hm... kan man verkligen lita på den där svarta manicken?  


Jag går hit bort istället  


Vadå ser sur ut? Jag står ju stilla nu precis som du ville!  



Black & white  


Jag älskar Arvids blick på den här bilden. Tillit...


Hej då...  

 
 
Elin

Elin

22 november 2010 19:40

Så fin han är! Hoppas att han får ett nytt hem snart. Och skönt att höra att Kola är på bättringsvägen.

http://www.humlansmarsvin.se

 
Ingen bild

Rose-Marie

23 november 2010 21:42

Kom att tänka på en gammal sång som Siv Malmqvist sjöng "Han kysser flickor små gärna två och två - Arvid han är som han é

 
Marie

Marie

23 november 2010 23:12

:-D

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Arvids nya hem

Arvids nya hem

8 januari 2011 20:19

Hej Marie
Arvid blir mer och mer aktiv dels i sin koll på sina fruar och även gentemot oss.
Han har äntligen börjar gå upp i vikt nu, han väger nu strax under 900g (ökat 50g senaste veckan).
Arvid har blivit lugnare och tryggare och kan nu ligga långa stunder i knäet med någon av sina tjejer. Han är oftast först ute i köket när maten serveras och lägger sin tass på benet för att få mer mat. Arvid är en go kille som njuter av att kunna springa fritt i vårt hus. Han t.o.m kommer ibland och möter vid dörren när man kommer hem från jobbet.
Vi är glada att vi har fått lära känna och ta hand om denna härliga kille.
Om länken fungerar så är det en bild vi tog på gänget första kvällen hemma.
/Lena & Stefan

http://www.facebook.com/photo.php?pid=231975&l=280

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards