Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Kola tar med Roxy på upptäcksfärd

Av Marie - 26 november 2010 16:14

Jag hade uppe Kola för att se vad han vägde (gått upp lite, yay!) och satte sedan ner honom borta vid tjejerna i vardagsrummet. Han går tillbaka till köket igen, men var inte färdig att gå in i buren så jag testade om Roxy ville ut och röra på sig lite. Det ville hon, och när Roxy kom ut så sa Kola: "Kom så går vi på upptäcksfärd!"


Medans det lilla minimarsvinståget med Kola i spetsen tuffade ut i hallen och vidare in i vardagsrummet så sprang jag och hämtade kameran. När kameran var redo så hittade jag dem i Kolas favorithörna. När det står en bur i vardagsrummet så springer han alltid till hörnan bakom och kissar! Grrr...



Roxy tyckte att det luktade spännande och ville ganska så snart hälsa på de andra tjejerna.


     


Det blev ett litet pusskalas med Hera som var lika nyfiken som Roxy.



Kola tog sig en snabbsniff innan han tog med sig Roxy på vidare upptäcksfärd.


      


Nu bär det  nästan på väg ut i köket...



...men han bestämde sig för att han inte var färdig med hallen ännu och styrde kosan dit igen.   


      


"Röda stövlar... är det gott tror du?"



Ett litet gnag på kökslisten... (aja baja!)


      


...sen bar det av i riktning mot marsvinsburen igen.    


   


      


P.S Alla bilder är klickbara.

 
 
Irene

Irene

26 november 2010 18:06

Äventyr för söta fina Roxy!

http://www.eragons.se

 
Ingen bild

Rose-Marie

26 november 2010 18:51

Vilken upptäcktsfärd! Kul att se!

 
Susanne

Susanne

26 november 2010 19:00

Underbart litet tåg, hihi...
Kanonfina bilder !

http://wildawilmaochtanterna.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa

26 november 2010 22:02

Vilka fina bilder! Kul att se hur han guidar henne runt ägorna!

 
Ingrid

Ingrid

27 november 2010 12:25

Gudars, så mysigt de verkar ha tillsammans! =D Tjejerna är ju bara för söta! Och Kola med såklart, men det vet vi ju redan! ;)

http://www.blandmolnen.se

 
Eleni

Eleni

27 november 2010 13:51

Dem verkar verkligen trivas ihop, sötnosarna - Kanske vill Kola ha kvar en liten fin Roxy att dela framtida golvpromenader med ;)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Marie

Marie

27 november 2010 21:43

Det är så skönt att Kola blivit sitt gamla vanliga jag igen, för detta har verkligen varit en pärs!

Själv längtar jag tills på torsdag då det gått tillräckligt lång tid för att jag skall kunna sätta ihop Kola med sina egna fruar. Eftersom Roxy är Irenes egna marsvin, och hon praktiskt taget längtar ihjäl sig efter sin lilla upptågsmakerska, så tror jag inte att alternativet Roxy som tredje fru är aktuellet, Eleni. ;-)

Jag tror dessutom att det är lite för stillsamt här för den lilla Roxy. Igår strax efter jag skrivit detta inlägg så rymde Roxy ur bokhylleburen. Två gånger! Jag fick verkligen tänka till för att kunna möblera rymningsfritt! Jag tror hon längtar efter sin hemmaflock där det händer betydligt mer än här.

Dessutom tycker jag att tre marsvin är absolut max för utrymmet i vår lilla bokhylla.

Hmmm... Ett litet loft vore kanske något?

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Irene

Irene

28 november 2010 05:43

loft är kul grejer :D

http://www.eragons.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards