Spike & Co.

Alla inlägg under november 2010

Av Marie - 15 november 2010 10:20

Igår kom ju Arvids mage igång efter pratiskt taget stopp i två nätter och mellanliggande dag. Han behöver fortfarande lite hjälp med massage av magen, men han äter hö väldigt bra och lite, lite grönsaker slinker också ner. Arvid har jag bara behövt mata lite extra med Critical Care.


Kola har inte varit så matglad de här dagarna, endast lite hö och persilja har passat, så honom har jag Critical Care-matat fullt ut. Det har kommit enstaka pluttar hela tiden, men i natt har han producerat en hel näve pluttar plus att det kommit nästan en till och fortsätter i strid ström. Han är fotfarande mer seg än Arvid men han har börjat äta mer hö. Jag kommer fortsätta med CC i alla fall idag med.


Efter varje matning och magmassage så har jag låtit killarna ta sig ett eget varv under köksbordet, men igår kväll nöjde sig inte Kola med det. Då knallade han ut i vardagsrummet till tjejburen för att se vad som hände där borta!


Nu känns det verkligen som att den sjunkande kurvan har både avstannat och börjat stiga för båda mina grabbar. Skönt! :-)


Lite vikter också.


Arvid 4/11.....955 g

         13/11...914 g

         15/11...920 g


Kola 23/10....1118 g (fast jag vet att han har varit över 1150 g sedan dess)

       13/11....1106 g

       15/11....1112 g


-------------------------------------------------------------------------------------------------


...och lite tjejvikter.


Linnea 9/11....943 g

          15/11...988 g


Hera 10/11...1014 g

        15/11...1003 g


Hera säger att hon tycker att det är orättvist att Linnea som nu väger nästan lika mycket ser så mycket slankare ut! ;-)

Av Marie - 15 november 2010 00:04

Tjejerna börjar bli roligare och roligare. När jag bytte i buren idag så ställde jag husen så att det går att gå runt dem och la hötussen mellan husen. Jag mindes att Dumle älskade när jag möblerade så att han kunde leka racerbana runt burkanten.


Nu i kväll så utnyttjade Linnea den nya möjligheten. Först sprang hon ett varv... Sen sprang hon ett till... Sen fick hon riktigt tokfnatt och sprang tre varv på raken! Det är livsglädje det!


De är lite roliga de där tort'n whites. :-)

Av Marie - 14 november 2010 18:59

Arvid har blivit rena rama pluttmaskinen igen. Kola är lite seg fortfarande. Jag matar, masserar magar och peppar...

Av Marie - 14 november 2010 02:43

Sov i ro lilla Dill-tanten. Hälsa Dumle från oss... <3

Av Marie - 12 november 2010 17:19

"Nu kommer hon igen..." tänker Hera. "Hon skall säkert hitta på något rackartyg!"


         

Linnea: "Om jag tar den här vägen så blir hon överraskad! Omkörning!!!" 


Mycket nytt att undersöka   


     


När tjejerna tröttnat på att titta sig omkring så hittar Hera mysrullen. "Vad har du hittat för gosigt!" säger Linnea, knör sig in och bökar runt medans Hera protesterar högt och intensivt. Till slut blir det tyst i köket. Så här mysigt har vi det då...


Vy från det ena hållet...  


...och från det andra  


Killarna har ingen vidare matlust så jag matar dem med Critical Care varannan timme för att hålla igång magarna. Fast liiite persilja, äpple, gurka och hö slinker allt ner. Jag tror de kommer få bättre aptit när de får större utrymme och rör på sig lite mer, fast än så länge skall de ta det lite lugnt. Det här är en av de få gångerna jag önskat att min lediga vecka skall gå fort!  

Av Marie - 12 november 2010 08:13

  

Av Marie - 12 november 2010 07:33

Kola leder nattens pluttliga med en plutt och verkar mycket piggare. Han smet för mig när jag bytte handduk nu på morgonen och tog sig ett varv under köksbordet. Busen!


Arvid är som igår. Verkar förvånansvärt opåverkad än så länge. Fast han är kanske bara bättre på att hålla skenet uppe...


Själv känner jag mig mycket lugnare idag. Jag vet att faran inte är över, men jag gör så mycket jag kan för killarna och håller noga koll på dem, plus att jag har så fantastiska vänner som stöttar och peppar mig! Både på nätet och i verkliga livet.


Kram på Er!!! :-)

Av Marie - 11 november 2010 20:42

Ja, de känner sig nog inte så fräcka just nu, killarna.


Arvid leder pluttligan stort, men Kola har kommit igång lite han också. Arvid känns just nu lite mindre påverkad än Kola som inte direkt var sugen på något att äta en lång stund, men lite persiljekvistar gick ner och nu har han även ätit en remsa röd paprika. (Jag hittade den förbaskade paprikaremsan under Kola när jag bytte handduk för kvällen, men jag har sett honom knapra på sin morotsbit. Alltid något...) Det känns bra. Arvid har slukat hela sin morotsbit. Vi har sett båda killarna äta hö och Kola har druckit lite vatten.


Kola har kissat också. Arvid vet jag inte ännu, men jag väntar med att kolla det tills jag skall byta handduk för natten.


Det är lite nervöst. De skall ju ha lugn och ro och inte röra sig för mycket, men ändå skall man hålla koll på att alla funktioner är igång. Varmvattenflaskan byter jag ganska ofta och kökselementet står på högsta värme. De har det nog så bra som de kan ha det just nu, hoppas jag. Jag hoppas även att den här första veckan går i warpfart vilket jag starkt betvivlar... :-/


Fortsätt heja på oss är ni snälla...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards