Spike & Co.

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Marie - 4 oktober 2010 08:41

Lille Dumlegrisen har nyss fyllt tre år och vi glömde gratulera honom på födelsedagen. Kolas fjärde födelsedag i mars i år blev inte heller uppmärksammad i bloggen, fast vi hade lite firande irl. Nu i oktober fyller även de båda människobarnen år med en veckas mellanrum.


Jag tänker helt krasst utnyttja det faktum att marsvin inte är datummedvetna och ha alla barn- och släktkalas innan jag ställer till med marsvinskalas, så där har ni lite bilder att se fram emot om några veckor. Det är intensivt här hemma just nu! :-)


Något som är lite svettigt är att Kola faktiskt fyller fem inom ett halvår. Fem! Det känns liksom så darrigt att tänka "ett femårigt marsvin". Hur gammalt blir ett marsvin? Jo, fem till åtta år är en vanlig beskrivning. Men Kola skall ju leva för alltid!!!


Jag tröstar mig med att han är frisk och kry och beter sig som han alltid har gjort. Han kommer nog bli en av de som blir åtta... minst! Bara så han vet vad han har att rätta sig efter... ;-)


Nu skall jag sätta igång att röja ur röran i klädkammaren och se om jag hittar sonens skaljacka där. Troligtvis är den inte där utan glömd någonstans eller att någon tagit fel jacka i skolan. Det här med klädkammaren är sista halmstråt. Det blir nog till att shoppa ny i morgon... typiskt!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards