Spike & Co.

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Marie - 22 oktober 2010 22:37

När jag kom hem från jobbet idag så plockade jag in lite hus och så i buren och Cayenne har inte lämnat buren sedan dess. Det känns bra inför i morgon. Däremot så skall jag möblera om. Varken Kola eller Cayenne har använt carporten, så den tar bara upp onödigt utrymme som det är nu. Utan den så kan vi få lite mer svängrum i mitten av buren.


Det som är så oväntat är att Kola har blivit pussig! Den enda gång A och jag kan minnas att Kola pussats är en gång i december när vi hade lördagsmys i soffan. Då fick jag det till och med på bild. (http://dumlekola.bloggagratis.se/2009/12/19/2310694-lordagsmys-i-soffan/)


Fast ni skall inte tro att han pussas hej vilt utan urskiljning. Nä, lillmatte skall det vara. Om jag sticker fram ett finger direkt efter han pussat A och vill få lite kärlek så nyper han mig bara, för att genast pussas igen när A sticker fram sitt. Orättvist!!!

Av Marie - 22 oktober 2010 09:45

Det känns lite nervigt att jag just när det börjar bli lite turbulent mellan killarna kommer vara tvungen att stänga in dem i buren.


Jag har fram tills nu haft väldigt sparsamt möblerat i själva buren för att locka dem att utnyttja hela utrymmet i köket. Jag tänkte göra tvärt om i eftermiddag och sätta in en massa trevliga hus och skrymslen i buren och bara ha minimalt med hus och grejer ute på golvet. Då får jag kanske dem att självmant söka sig in där innan kalaset i morgon.


Som det är nu så flyr Cayenne ur höbingen när vi kommer in i köket om han befinner sig där, fast i en dag eller två så har han några av gångerna stannat kvar i buren istället för att fly ut på golvet. Om det finns gömslen i buren så nöjer han sig kanske med att gömma sig där. Jag får väl ta och "provskrämma" honom! ;-)


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Ja, just det! Jag glömde ju berätta att vi upptäckte att Cayenne har ett ljust och ett mörkt öga igår. Båda ögonen har svarta pupiller, men på hans vita ansiktshalva så är själva irisen dovt gråblå! (På svarta ögon ser man inte skillnad på pupill och iris.)


Jag vet att det funnits en diskussion på Marsvinsnätet om blå ögon och nu har jag sett det själv. Läckert! :-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards