Spike & Co.

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Marie - 14 oktober 2010 23:45

...så ser det lovande ut.


Efter att ha tillbringar lite tid i varsin del av inhängnaden så kommer vi på Kola med att "leka Följa John" med Cayenne. Det var inget kurrande och inget direkt ridande utan mer "nu får du flytta på dig, lille vän, för det är trots allt jag som är både störst och äldst här", medans Cayenne konstant tjattrande flyttar sig ett par decimeter och Kola följer efter.


Jag har hört ett enda litet halvhjärtat kurr från Cayenne strax efter jag satte ner dem i inhängnaden, annars är det senaste tjattret det enda ljud som yttrats.


De har varit duktiga på att knapra grönsaker. Det är endast några spridda morotslantshalvor kvar. Hö äter de glatt också. Kola har mutat in den lilla buren medans Cayenne har synts i den stora (där ligger det en hel massa minimarsvins-pluttar).


Cayenne är lättskrämd när det gäller oss människor. Om vi dyker upp plöstligt så far han som ett streck in i transportunderdelshuset. Eller ja, det räcker med att vi kommer in i hans synfält faktiskt, men det är väl inte så konstigt. Det är ju både ny miljö och nya männsikor för honom. Fast han är ganska kaxig ändå. Om vi sitter stilla så har han inget emot att tassa omkring med ett öga på oss, och när jag tog upp killarna en liten stund för att J skulle få se Cayenne så vågade han äta persiljan som erbjöds.


Det har gjort gott för Kola att få en kompis igen. Han är mer aktiv och liksom lite gladare i ögonen. Han verkar nöjd helt enkelt. Skönt!


Kola ligger just nu och sover i transportöverdelshuset medans Cayenne tassar omkring. Jag hör hans klor i parketten och lite hötuggande här och där. Nyss skuttade han in i "Kolas" höbur också. När katten är borta... ;-)


Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Håll tummarna för morgondagen är ni snälla!

Av Marie - 14 oktober 2010 16:53

Efter fyra timmars utbildning på jobbet så åkte jag förbi Eragons och hämtade upp lille Cayenne. Han är en ljusbrun och vit liten kille med växande päls som behövde en kompis. Precis som Kola. Här kommer "lite" bilder från när de träffades.


Kola var först ut med att bada 


Sedan var det Cayennes tur  


Har ni hört talas om uttrycket "som en dränkt råtta..."? ;-)  


Utsläpp  


Cayenne hittade trygghet under en stol  


Vi ignorerar varandra  


Fast jag är allt lite nyfiken på han där borta  


  


Hej...  


Vem är du?  


Det här är en oskarp...  


...sån här :-)  


  


  


  


  


  


  


Vart skall du?  


Ooops, en återvändsgränd  


  


  


  


  


  


 Puss? 


  


  


  


  


Till slut gick Cayenne in här. Kola gick efter. De tog sig ett varv där inne sen kom Kola ut igen. Cayenne satt kvar i över en timme.  


  

Vy från ena hållet...


...och från det andra  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards