Spike & Co.

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Marie - 19 oktober 2010 18:20

Strutsmetoden ;-)  


  

Av Marie - 19 oktober 2010 14:27

"Jag mår bra nu" säger Kola...  

Av Marie - 19 oktober 2010 13:52

  

  

  

Av Marie - 19 oktober 2010 09:05

Nu så är ordningen återställd. Det känns mer än lovligt bra att ha små marsvin i köket igen! :-)


Efter att jag ställt iordning allt så tog jag en grabb i var näve och släppte ner dem i hölådan i buren. Kola börjar genast tugga och när den stela Cayenne hör det så slappnar han av och sätter igång att äta han också.


Efter en liten stund så börjar Kola undersöka buren och Cayenne som inte vill bli lämnad ensam i det okända tassar efter. Jag har medvetet möblerat lite sparsamt för att locka ut dem på köksgolvet där jag "strösslat" med små gurkbitar.


Det tar inte lång stund innan de undersökt hela ytan. Efter första rundan gemensamt så fortsätter Cayenne undersöka på egen hand. Han är lättskrämd, men då rakt ingen fegis! :-)


Den här känner jag igen från det förra stället  

  

Gurka  

Oj, här blev det stopp  

Vad hittade du?  

Kola tar ledningen  

  

  

Tillsammans <3  

  

Vy från hallen

Tjejmiddagen igår avlöpte väl. Jag fick lite ont om tid så jag fick skippa de italienska gräddkyssarna till kaffet och tog till den kära gamla nödlösningen Noblesse istället. De är verkligen inte dumma!

Här kommer lite bilder på det vi åt:

Chilikryddad ärtpuré med räkor    

Viltlax serverad med potatis och stekt svamp (glömde fota innan vi tagit för oss)    

Cassataglass    

Riktigt god utan att vara för söt

Jag fick förstås visat upp nytillskottet i familjen för tjejerna som var rörande överens om att han var riktigt söt. Han fick till och med godkänt av kompisen A vad det gäller mjuk päls, ett område där varken Dumle eller Kola fick godkänt. ;-)  

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards