Spike & Co.

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Marie - 29 oktober 2010 17:27

I onsdags var jag hos min tandläkare här i Göteborg och fick som vanligt frågan om jag mådde bra i munnen eller om jag hade några besvär. Jag kom då att tänka på att jag har en tand näst längst in i överkäken där jag har liiite obehag om jag tuggar på något hårt och får mest tryck just på den. Min tandäkare konstaterade att jag hade en väldigt djup fyllning i just den tanden och att den nog behövde en rotfyllning. Kunde jag komma till hans mottagning i Gottskär dagen därpå?


Till saken hör att jag skulle jobba natt och även natten därpå, men vad sjutton tänkte jag. Det är lika bra att få det gjort. Så efter att ha jobbat natt så åkte jag hem och väckte barnen för att sedan sätta mig och köra bil i en timma och en kvart. Lite mosig den sista biten måste jag erkänna. Jag kom i god tid och satt sedan och stensov i en fåtölj i väntrummet i 20 minuter.


Lite pirrigt var det att sätta sig i stolen. Jag har ju hört alla skräckhistorier om rotfyllningar, men a woman's gotta do what at woman's gotta do.


Tandläkare Bo Lundberg är världens bästa! Jag kände inte ett skvatt!!! Från att "spilla" lite bedövning i munnen så att inte ens bedövningssprutorna kändes och hela vägen igenom. Om man bara kan komma över att det låter som om någon bilar inuti ens huvud, fast jag är ju van vid buller på jobbet... Jag var till och med så avslappnad så jag fick frågan "Är du vaken?" vid ett tillfälle. ;-)


Jag hade en kraftig inflammation inuti tanden så det var tur att vi påbörjade rotfyllningen när vi gjorde. Nästa steg blir den 29:e november. Hoppas det går lika bra då!


Jag har lite bilder på fredagsmys med gurka att dela med mig av också:


En till dig...

 

...och en till mig.

 

En till dig...


...och en till mig. :-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards