Spike & Co.

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Marie - 26 oktober 2010 22:30

De senaste dagarna har det varit mindre harmoniskt mellan marsvinen. :-(


När Cayenne börjar bli mer självsäker så blir det mer och mer hackande tänder och höjda nosar. När de möts så blir det liksom dödläge och de stirrar ut varandra i väntan på vem som skall vika undan först. Jag hör att de jagar varandra ibland och jag har sett ett och annat utfall också. Det är lite olika vem som vinner.


När jag tagit nya bilder på gerbilerna idag så kom jag på att jag kunde utnyttja platsen och ljuset till att fota marsvinen lite också. När jag sedan tittar på bilderna så får jag se att Kola har ett sår och lite fläskläpp på ena läppen. Cayenne har också någonting, men det ser inte likadant ut.


Jag har pratat med Irene och vi har bestämt att Cayenne skall få komma tillbaka till Eragons. Vi får hitta andra lösningar till båda killarna. Som det är nu så mår ingen av dem särskilt bra.


Det känns tråkigt och som lite av ett misslyckande, men Irene varnade mig redan från början. Jag hoppas verkligen att Cayenne får ett fint hem för han är en jättemysig kille som jag tror kan få förtroende för sina människor, bara han hamnar hos dem i rätt sällskap så han får lugn och ro.


Det har varit fint att få lära känna honom lite grann. Sötnosen...


Av Marie - 26 oktober 2010 14:42

Vi är gerbilvakter igen. (http://dumlekola.bloggagratis.se/2009/07/17/1841704-gaster/) Eftersom Yin blev gammal och grå och inte finns mer så har Yang fått tre nya små vänner. De är så söta att jag bara måste dela med mig, men det är baske mig inte lätt att fotografera turbomöss! Av 108 bilder så var det mååånga som bara bestod av sudd. Några föreställde en eller möjligtvis två hyfsat skarpa gerbiler.


De tre små bröderna är döpta efter tre av de sex karaktärerna i Mini Ninjas, Hiro, Futo och Tora. Lite passande tycker jag. :-)


Yang och tre suddnissar! :-D


Gamle Yang med sina rubinögon



Den enda skarpa bilden på nyfikne Hiro


Hiro lite närmare


Futo


   


Lite oskarp Tora, men söt ändå!


   


       


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards