Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Inte så harmoniskt

Av Marie - 26 oktober 2010 22:30

De senaste dagarna har det varit mindre harmoniskt mellan marsvinen. :-(


När Cayenne börjar bli mer självsäker så blir det mer och mer hackande tänder och höjda nosar. När de möts så blir det liksom dödläge och de stirrar ut varandra i väntan på vem som skall vika undan först. Jag hör att de jagar varandra ibland och jag har sett ett och annat utfall också. Det är lite olika vem som vinner.


När jag tagit nya bilder på gerbilerna idag så kom jag på att jag kunde utnyttja platsen och ljuset till att fota marsvinen lite också. När jag sedan tittar på bilderna så får jag se att Kola har ett sår och lite fläskläpp på ena läppen. Cayenne har också någonting, men det ser inte likadant ut.


Jag har pratat med Irene och vi har bestämt att Cayenne skall få komma tillbaka till Eragons. Vi får hitta andra lösningar till båda killarna. Som det är nu så mår ingen av dem särskilt bra.


Det känns tråkigt och som lite av ett misslyckande, men Irene varnade mig redan från början. Jag hoppas verkligen att Cayenne får ett fint hem för han är en jättemysig kille som jag tror kan få förtroende för sina människor, bara han hamnar hos dem i rätt sällskap så han får lugn och ro.


Det har varit fint att få lära känna honom lite grann. Sötnosen...


 
 
Ingen bild

Flemming

26 oktober 2010 23:23

Va´tråkigt!

Men brukar inte grisar ”pinka revir” innan dom kommer till ro ?
Cayenne kanske behöver lite tid att komma in i tillvaron?
Kola å´sin sida saknar förmodligen Dumle som han kände på alla sätt och vis.

Bara spekulationer från min sida men det var tråkiga nyheter…

 
Ingen bild

Rose-Marie

27 oktober 2010 08:23

Å nej vad synd!
Det som såg så lovande ut.

 
Marie

Marie

27 oktober 2010 08:45

Flemming: Jo, de brukar det, men här så började det lungt för att sedan bli mer och mer bråkigt. Cayenne har genomgått en liknande resa med en annan hane, men vi valde att försöka trots varningar från Irene.

Rose-Marie: Ja, det är jättetråkigt, men det känns ändå som rätt beslut att ta eftersom båda killarna känns mer och mer stressade och inte alls glada. Vi människor kommer sakna den lille godingen...

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

27 oktober 2010 08:48

Trist, men så kan det bli... Helt misslyckat var det inte heller. Cayenne lyckades ju muntra upp Kola en del och förhoppningsvis har C lärt sig ett och annat också.

Det finns en brorsa där ute nånstans till Kola... Vi håller tummarna för att han kommer snart!

http://cavycritters.blogspot.com

 
Marie

Marie

27 oktober 2010 14:44

Tack, Petra, för tummarna. De behövs!

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards