Spike & Co.

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Marie - 18 oktober 2010 13:54

I kväll skall jag ha tjejmiddag här hemma med marsvinscamping i halva vardagsrummet och allt. De som kommer känner mig sedan tjugo år tillbaka så jag har egentligen ingen panik för att visa upp totalt kaos, men det hade onekligen varit lite smidigare att ha tillgång till hela lägenheten! ;-)


Alternativet till marsvinscampingen skulle vara att flytta dem till buren + köket redan idag, men jag tror att det är ännu sämre att ha killarna springandes runt fötterna mitt i all matlagning. De får vara lite mer ifred i vardagsrummet också.


Menyn i kväll ser ut så här:

Chilikryddad ärtpuré med räkor på spett

Viltlax som serveras med potatis och stekt svamp

Cassataglass

Baci, italienska gräddkyssar, till kaffet


Alla recepten har jag hittat på arla.se.


Ingredienserna till Cassataglass

I morgon skall jag flytta Kola och Cayenne till köket. Det skall bli så skönt att få marsvin där igen. Varje gång jag passerar så tittar jag ner i den sanerade buren och det känns sååå tomt, trots att jag har två killar i vardagsrummet.

Till att börja med så skall jag ha öppet till köksgången hela tiden så att de har mer yta att röra sig på, men på lördag blir det premiär med att vara instängda i buren. Då skall A ha tjejkväll med övernattning (de blir minst sex övernattare än så länge) och då känns det inte säkert att ha killarna på golvet. Spännande!

A har också haft födelsedag  


Nej, nu är det dags att feja det sista här hemma och börja förbereda maten så smått. Puh! :-) 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards