Spike & Co.

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Marie - 1 januari 2009 22:46

Nytt år och rent i buren.


De har helt klart valt ut en hörna som toalett. Det är trevligt tycker jag för då kan jag gräva ur det våta spånet ett par gånger mellan stora burstädningen en gång i veckan. Första dagen vågade de inte lämna huset så då var det vått även där inne, men det har de gått ifrån nu. Det är så roligt att se hur glada de blir när det är nytt och fint i buren! :-)


Nu i kväll så förberedde jag en gryta kalops till lunchen i morgon. Morotsskalen och stumparna blir kvällsmat åt killarna. Dumle är jätteförtjust i skalen! Kola vill helst ta tuggor från bitarna men Dumle ser ut som en liten dokumentförstörare där han sitter och "matar in".


På lördag morgon flyger våra utlandsgäster hem så då blir det bara familjen igen. Det är roligt när det kommer gäster, men det är allt bra skönt när de åker hem igen ;-) När skolan sedan har börjat så får vi se till att skaffa oss lite rutiner. Det har inte varit möjligt att ha golvtid varje dag nu med allt folk hemma. Jag har planer på att låta killarna vara ute hela tiden när jag är hemma då barnen är i skolan. Jag skall bara hitta en lösning på hur jag skall skärma av köket så att de kan välja att gå in och ut ut buren själva också. Som det är nu så befinner sig buren utanför det avdelade golvtidsområdet (vi har väldigt stort kök). Igår när de var ute så försökte de klättra över staketet mot buren, men det kanske berodde på att de inte hade någon ordentlig toalåda. Barnen och jag får åka och shoppa lite på lördag så får vi testa och se.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards