Spike & Co.

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Marie - 2 januari 2009 13:40

Idag var det sista dagen med gästerna d.v.s marsvinen har inte fått så mycket uppmärksamhet. Fast jag brukar sätta mig vid buren och prata lite med dem då och då och ibland har jag även med mig någon godsak. Detta i kombination med att jag inte lyfter upp dem varje gång jag tar kontakt (som barnen tenderar att göra) har lett till att Kola nu kommer fram och nosar när jag sätter mig. "Har hon något gott med sig den här gången?" verkar han tänka.


Jag brukar kika lite i munnen och på tassarna de gånger jag lyfter upp dem bara för att förbereda inför första kloklippningen. Den lär väl infalla vilken dag som helst nu. Det är lite pirrigt första gången jag skall göra det själv måste jag erkänna. Min enda kloklippningserfarenhet är när vi var hos veterinären med vårt passningsmarsvin som hade fått ohyra. Då passade vi på att få hjälp med det.


Mina föräldrar kom hem från landet idag och de hade med sig ett par gamla tegelstenar som bara skall skuras och sedan sättas in i buren. Det skall bli spännande att se om de börjar använda hyllan nu när de får "ta-sig-upp-hjälp".

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards