Spike & Co.

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Marie - 13 januari 2009 01:43

Både A och jag är rejält hästbitna. Jag red från jag var sju till femton år, sen hade jag ett litet uppehåll på tjugo år, och nu är jag inne på mitt femte år igen. När A var tre år gammal så började hon tjata om att få börja rida. "Mamma jag vill sitta på deeen!!!", sa hon och pekade när vi åkte bil förbi hästhagar. Det måste sitta i blodet för jag tycker inte att jag har lagt mer tyngdpunkt på hästar än på några andra djur när hon växte upp.


Jag tog kontakt med ridskolan, och hon började rida i ledgrupp i genomsnitt en gång i månaden från den hösten hon skulle fylla fyra. Nu har hon ridit lektion i tre och ett halvt år och tycker fortfarande det är lika roligt.


Idag fick jag rida en av hästarna som jag egentilgen är lite för tung för. Det var kanske två - tre år sedan jag satt på henne sist, och det roligaste med att rida henne igen var att jag upptäckte hur mycket jag har lärt mig på den tiden! Hon är en av de hästar som försöker "springa ifrån" när det blir lite jobbigt, så den stora utmaningen är att få henne i balans och att gå lugnt och fint. Det gick riktigt bra faktiskt! :-)


Killarna har jag nästan inte träffat idag. Jag kom hem klockan halv sju på morgonen och efter att ha skickat barnen till skolan och gett killarna frukost så var det sängen som hägrade. Upp igen vid tre och hämta J från fritids, sen var det middag för både två och fyrbenta och sen iväg till ridskolan.


A ropar upp klockan fem och rider till kvart över sex, sen gör vi iordning hennes ponny. Efter det blev det lite fika och läxläsning i cafeterian fram tills morfar hämtade A och så ropar min grupp upp tjugo över sju. Min ridning slutar tjugo i nio, sen är det till att snabbt göra iordning hästen, hem och duscha och direkt iväg till jobbet. Roligt men intensivt!!!


Vi får kompensera killarna med lite extra uppmärksamhet i morgon!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards