Spike & Co.

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Marie - 9 januari 2009 23:32

Idag ägnade jag hela förmiddagen åt att städa här hemma. Av någon underlig anledning så har jag förträngt denna bit för att i stället mysa, gosa, pilla och titta på marsvins-TV. Jag lyckades tyvärr skrämma killarna när jag dammsög så de sprang runt i buren och krockade hej vilt med både det ena och det andra :-(


Sedan när A kom hem från skolan med kompisen E så satte de sig i soffan med varsitt marsvin och varsin gurkbit. "Mamma, Dumle har blod på näsan!", säger hon. Den stackars lilla älsklingen hade fått lite näsblod. Han verkade OK för övrigt, men jag har tänkt på honom både en och två gånger på jobbet i kväll.


När jag kom hem klockan 22:30 så fick jag ett välkomnande som hette duga! Kola han rusade till matskålshörnan och tjöt och oinkade som bara den!  Dumle var också med och kikade, men han är inte så verbal mot oss människor ännu. Jag blev jätteglad!!! :-D


Dumle verkar som vanligt och det syns inget på nosen nu längre. Hoppas att han inte har ont.


Jag plockade bort gammalt hö och alla pluttar och det kissiga spånet. Jag brukar putta det spån jag lämnar kvar i buren mot toahörnan, sen bäddar jag med nytt i huset där de skall sova. Efter det la jag i ett stort fång hö till nattamat och la mig på mage och tittade på dem.


Dumle intog raskt sin favoritplats mitt i höfånget och avslöjade sig endast med tuggljuden. Det är tryggt och skönt där inne verkar han tycka. Efter en liten stund blev det tyst och stilla. Kola han la sig i utkanten av höet och tuggade lite. Sen gick han in i huset, la sig och tog några pluttar till kvällsmat, och medans han ännu tuggade på dem så la han ner huvudet platt på spånet och så började ögonen trilla igen.


Man blir så lugn i hela kroppen av att titta på dem och jag tar det som en jättekomplimang att Kola känner sig trygg nog att somna när jag praktiskt taget ligger med huvudet inne i buren.


Nu skall jag också gå och lägga mig. Jag jobbar 7 till 19 både i morgon och på söndag, så alla timmar sömn som går att få behövs.


God natt!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards