Spike & Co.

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Marie - 14 januari 2009 19:29

Idag passade jag på att väga killarna igen. Dumle vägde 1045 g, d.v.s 65 g mer än vid förra vägningen, och Kola vägde 1185 g, d.v.s 90 g mer än förra gången! Jag har två teorier kring viktökningen. Antingen så ger vi dem för mycket grönsaker (de får inte pellets eller annat kraftfoder) eller så beror det på att jag första gången vägde dem efter frukostmålet och den här gången efter middagsmålet.


Jag själv väger ju olika under olika dagar p.g.a vad och hur mycket jag ätit under dagen, så jag brukar väga mig naken och nykissad på morgonen. Då blir ju vikten mer representativ.


Jag tror att jag skall pröva att väga dem direkt på morgonen i ett par veckor och se hur det utvecklar sig.


Vi byggde en liten bana åt dem på golvet idag med persiljekvistar och små paprikabitar utplacerade på lämpliga ställen. Allt för att få dem att vilja utforska köket lite mer. Kola var snabbast på grönsakerna men Dumle var även idag den som var mest intresserad av att utforska de bortersta vråna.


A och jag låg länge på köksgolvet och tittade på dem. Just det där med att sitta stilla länge är inte J:s starka sida! ;-)


Nej, nu måste jag försöka fösa barnen i säng. Det är en skoldag i morgon också.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards