Spike & Co.

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Marie - 11 januari 2009 14:28

Jag jobbade ganska sent idag med. Min make är iväg med de slovenska jägargubbarna, så mina föräldrar passar A och J nu i helgen och när jag jobbar måndag och tisdag natt. Sen kommer jag vara ledig en hel vecka. Den lediga veckan (som kommer var femte vecka i schemat) är en av de stora fördelarna med att jobba skift. En annan är att barnen inte behöver vara ensamma hemma så mycket efter skolan.


Barnen och jag hade lite myskväll och åt chokladpudding och tittade på Americas Funniest Homevideos Djurspecial som vi spelade in i fredags. Framför allt J älskar det programmet. Vi sitter ofta och skrattar så tårarna sprutar när vi ser det! :-)


Efter att jag fått ungarna i säng så plockade jag upp killarna och satt och tittade på TV med dem i knät. Dumle slappnar av efter en stund, men Kola har en tendens att bli rastlös. Till slut "bet" han mig lite i armen, precis som när han drog i Dumle för att få honom att följa med honom ner i soffan från A:s knä, som för att säga "Jag står inte uuut!!! Det händer ju inget här! Släpp ner mig!". Då gick vi in till J som fortfarande låg och snurrade och sa god natt, sedan fick de gå ner i buren igen.


Kola visar ganska tydligt när han har åsikter om något, men han är försiktig och "biter" inte så att det gör ont, utan bara visar. Jag tolkar det som ett sätt att kommunicera.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards