Spike & Co.

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Marie - 12 januari 2009 14:43

Idag var jag nere i garaget och bar upp spånskivorna att skärma av köket med. Jag la ut fleecefiltar och handdukar på golvet samt toalåda, en kartong med hö, röret, smådjursbäddarna, deras hus och tegelsten sen plockade jag ut killarna och började tömma buren.


Det första Dumle gjorde var att gömma sig i röret och Kola satte jag ner i huset. När buren inte stod där och lockade med sitt vanliga lugn (jag höll ju på med plastpåsar och härjade) så blev de efter en stund nyfikna på de nya öppna ytorna. Till min stora förvåning så var det Dumle som tog täten! Han började med sitt vanliga "nu-går-jag-hitåt-och-jag-snackar-så-att-du-skall-höra-var-jag-är-tjatter" som han alltid gör på golvet, och knallade snabbt runt och utforskade de mest avlägsna hörnen. Efter en liten stund hängde även Kola på. De är så söta där de rumpar fram i ett litet tvåmarsvins lämmeltåg! :-)


Så länge jag höll på och tvätta och iordningställa buren så var de helt nöjda med att knalla omkring på golvet, men när buren var färdig och höet var på plats så blev det lite stressat och de kämpade för att ta sig in, så då fick de hoppa i buren igen.


På onsdag skall A ha sin första träslöjdslektion, så vi skall göra en ritning på en lämplig ramp som hon kan göra. Vårt mål är att killarna till slut skall ta sig ut på golvet av egen vilja. Jag är övertygad om att det kommer gå med tiden.


Babysteps, Marie. Babysteps och tålamod! ;-)


J och jag kollade över klorna på dem också. Det verkar som att de slitit mer på dem den här veckan för det var bara några få som behövdes justeras. Det beror kanske på tegelstenen?


Jag vill dessutom tala om att Dumle har fått en mycket bättre "hoppa-upp-på-hyllan-teknik" alla redan! Det är oftast han som är först där uppe nu.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards