Spike & Co.

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Marie - 10 januari 2009 22:25

Jag har märkt att killarnas tassar blir torra och får antydan till förhårdnader väldigt snabbt. Det beror nog på spånet. Jag har börjat med att smörja in tassarna varje kväll så får vi se om det gör någon skillnad.


Vi har tre slovenska jägargubbar på besök som kom hem mitt i marsvinspedikyren. De tror nog att jag har minst en skruv lös är jag rädd! ;-)


Efter allt kindpussande och alla artighetsfraser så gick gubbarna och la sig. De har kört i cirka tjugo timmar för att komma hit så de var rätt så slitna. När jag kom in i köket igen så var både Dumle och Kola uppe på hyllan och höll på att undersöka ett par handdukar som ligger utanför buren med tänderna. De såg inte så lite skyldiga ut när de blev påkomna.


Allt som är nytt är roligt! Uppe på hyllan håller de på och skuttar och knycker och leker herren på täppan. Det går inte att hålla leendet borta från ansiktet när man sitter och tittar på dem! Efter en lite stund så blev stackars Dumle lite övermodig. Han måste ha sett Kola hoppa upp från burbotten och tänkt "Kan han så kan jag!", men språnget blev lite för klent så han gled in under hyllan och dunsade ner på rygg i stället för att komma upp. Det är inte lätt när man är tung i gumpen och lite försiktig. Han såg allt lite generad ut och dunsen och det plötsliga höprasslet höll på att skrämma slag på Kola.


Nej, jag skall upp och jobba tidigt i morgon med. Dags att börja göra sig iordning för kvällen.


God natt!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards