Spike & Co.

Alla inlägg den 16 januari 2009

Tur

Av Marie - 16 januari 2009 14:38

I morse la jag mig i badet med en bok. Jag hade ju sååå gott om tid på mig tills jag behövde åka till Viktväktarna. När jag väl masade mig upp så hade mötet hållit på i tio minuter och då är ändå vägningen under en halvtimme innan! :-S


Jag körde dit snabbt som ögat för att fråga om jag kunde få väga mig med nybörjarna. Jag ställde bilen utanför utan att lägga på parkeringsavgift (fy mig!) och sprang upp och fick vägt mig. När jag kommer ut så står det en P-nisse där och väntar på mig. Han spände ögonen i mig och undrade varför jag inte betalt någon avgift. Jag sa som det var att jag var sen och bara skulle springa upp för att väga mig och att jag inte brukar göra så men att jag tog en risk, så om han skrev ut boten så skulle jag snällt betala.


Han tittade på mig och visade på sin dosa vad mitt risktagande skulle kosta mig. 400 kronor. "Men om du lägger i en tia där borta så struntar jag i att skriva den här gången." sa han!!! Jag får nog gå och köpa mig en lott! :-)


Vägningen var också trevlig. Eftersom vi haft så mycket runt oss sedan jul så har jag inte viktväktat en dag, men jag har ändå lyckats med att endast gå upp två hekto sedan dagen innan julafton! *klappar mig själv på ryggen*


Väl hemma så släppte jag ut killarna. Jag har köpt en toalåda till för det får plats två stycken mellan buren och fönstret och naturligtvis så valde de att kissa mellan lådan och buren. Inte nu längre! Fast det kommer lite pölar på filten här och där.


De är så söta de små raringarna. De hade lite rusningar och sprang och bockade som två hästar på grönbete. Hjärtat bara smälter när man ser dem. :-)


Nu skall jag ge barnen och deras kompisar lite mellanmål, sen skall vi mysa hela kvällen.


Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards