Spike & Co.

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Marie - 7 januari 2009 00:15

Jag gjorde en hälsokoll på killarna idag. Kola har ju kissat på oss många gånger redan och jag har sett när han kissat på golvet att det varit ganska grumligt. När jag kollade vid analen så var han mycket kladdigare än Dumle och det gick inte att få bort med en våtservett så som det gick på kompisen plus att han pep till trots att jag var väldigt försiktig. Det luktade inte direkt hallon heller om man säger så.


Nu har jag fått reda på att det lätt fastnar spån på hanar som markerar mycket och Kola är en sådan, men jag tycker det är bäst att kolla upp så han inte har en infektion eller svamp eller något liknande. Hellre en gång för mycket än en gång för lite, så jag har fixat en tid i morgon bitti. Han kanske bara behöver badas lite oftare i underlivet. Vi får se.


Om han fortsätter ha problem med detta så är det ännu en anledning att fundera på att ha fleeceunderlag i buren...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards