Spike & Co.

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Marie - 15 januari 2009 08:01

Idag var killarna ute i tre timmar. Jag kom på att de var mindre benägna att gömma sig i hörnet bredvid buren om jag la ut filten med alla saker (rör, bäddar, tegelsten e.t.c.) direkt framför buren. Vattenflaskan satte jag på insidan gallret så pipen stack ut så de kunde dricka.


De var inte lika stressade att ta sig in i buren idag, men efter en liten stund så var det tryggheten inne i kartonghuset eller papperspåsen som hägrade. De blev sittande där i långa stunder, så vid ett tillfälle vände jag på kartonghuset så det fick botten istället för tak. Då gick de faktiskt fram till höhögen och började äta.


Jag tror att jag skall testa att ha fler korta stunder under dagen i stället för ett långt maratonpass nu fram till A får färdigt deras ramp i träslöjden. Då de kan gå in i buren själva så får jag lägga energi få att locka ut dem motsvarande stunder som jag plockar ut dem nu innan rampen.


Själv har jag ägnat dagen till att vika tvätt, småstäda och ha träningsvärk. Vilken tur att jag fick rida Mimosa som är så mjuk att sitta på i tisdags och inte någon av de skumpigare hästarna så här efter juluppehållet! Då hade jag nog varit lätt invalidiserad idag. ;-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards