Spike & Co.

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Marie - 3 januari 2009 13:37

Nu har jag varit och köpt både våg och toalåda. Kola väger 1095 g och Dumle har en matchvikt på 980 g. Jag måste skicka iväg ett mail till K för att höra efter vad de vägde sist hon vägde dem.


Toalådan hoppade de i och ur men alla pluttarna hamnade utanför. De lägger ärligt talat mest energi på att ta sig tillbaka till buren när de har golvtid så jag får fundera på en lösning så de kan ta sig i och ur buren på egen hand. När de kan välja frivilligt blir de kanske lite mer nyfikna på det som finns i resten av köket. Med matmutor kan man fixa det mesta har jag märkt! ;-)


Idag kom Kola på hur han skall klättra över gnagarstaketet vi köpt så där har ni en onödig investering. Det var inte bara en gång utan snarare 10-15 så det gäller att passa hela tiden!


Nu har jag skrubbat ren tegelstenen och lagt in den i buren. Den var väääldigt farlig i början skall ni veta! Efter cirka en och en halv timme avgjorde Kola att det var ofarligt nog att norpa åt sig en av gurkbitarna som låg på den. Däremot så hoppade han för egen maskin upp på hyllan och dammsög upp godbitarna som låg där. Jag hade ju tänkt att tegelstenen skulle fungera som ett trappsteg upp dit. Efter det har jag sett Kola uppe på hyllan vid två tillfällen bara för att undersöka om det finns något smaskens där igen.


Frågan är om tegelstenen är onödig även för Dumles del? Hoppet upp på hyllan är ju mer motion i sådana fall så då tar jag nog bort tegelstenen. Den stjäl lite väl mycket utrymme i buren om den inte behövs tycker jag. Dumle är ju lite försiktigare och tar lite längre tid på sig för att bli modig. Som det är nu så måste jag ju hålla "dammsugaren" ur buren om Dumle skall få någon chans att hitta godsaker på "hemska" ställen i sin egen takt.


Och så lite bilder:


  

Hur hamnade pluttarna där? Jag la mina utanför!


  

Hur länge skall vi sitta fängslade här?


  

Jag håller ögonen på henne kompis. Stick du!


  

Hasta la vista, Baby!!!


  

Jag då! Glöm inte mig!!!


  

Stjälkselleri är gott!







Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards