Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Fjärde vägningen

Av Marie - 31 januari 2009 10:37

Idag väger Dumle 1040 g och Kola 1170 g. Det verkar som att det fungerar bra att väga innan frukost och de håller sig runt vikten från andra vägningnen.


Jag är gräsänka sedan i torsdags och idag (efter att J och F spelat en träningsmatch mot IFK Göteborg) så skall barnen, deras kompisar F och J och jag åka till vårt land i Halland, så killarna kommer vara ensamma hemma i natt. Mormor och morfar är redan där. Vi skall smälla lite fyrverkerier vilket är en av sonen J:s båda passioner. Den andra är trolleri. Har är riktigt duktig på att trolla för att vara åtta år!


När det gäller fyrverkerier så dammsuger han alla reklamblad och han sitter och googlar och planerar nyår från midsommar minst! ;-)


Han har redan bestämt att han skall jobba på Svea Fyrverkerier här i Göteborg när han blir stor. Morfar och han har till och med åkt förbi med bilen för att se var det ligger! Jag är förstås väldigt noga med att han skall veta att det är väldigt farligt att bygga eget så att han inte skall få för sig det och mormor som jobbar som sköterska på handkirurgen kan intyga att jag har rätt.


Nej, nu skall jag ta och släppa ut killarna och städa både bur och lägenhet innan vi sticker.



 
 
Elin

Elin

31 januari 2009 11:31

Stadiga grabbar ;) Ska nog ta och väga våra också idag, det var länge sedan.

Hoppas att ni får en skön helg med fina fyrverkerier - utan några olyckshändelser.

http://www.humlansmarsvin.se

 
Ingen bild

Marie

31 januari 2009 11:35

Trevlig helg på er med! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards